فقه تربیتی حجت الاسلام والمسلمین اعرافی؛ قسمت بیستم
بحث در شروط آمر و ناهی می‌باشد. در جلسه قبل در مورد شرطیت اسلام در آمر و ناهی بحث شد. بحث دوم در شروط آمر و ناهی در مورد وجود شروط عامه تکلیف یعنی بلوغ، عقل و استطاعت در آمر و ناهی می‌باشد
 چهارشنبه ١١ اسفند ١٣٩٥ - تعداد نظرات : ٠

درس سیره تربیتی انبیاء در قران کریم؛ آیت الله عابدینی/ قسمت نوزدهم
از جمله مصادیق همان است که انسان می‌تواند وجودش را از ازل عالم تا ابد عالم گسترده کند. انسان می‌تواند با خواندن گذشته‌ی انبیاء حسرت بخورد و طلب کند که کاش من هم با نوح و همراه نوح بودم و ایمان می‌آوردم. کاش با آدم و ادریس و موسی و ابراهیم و عیسی و انبیای دیگر بودم. ای کاش با نبی گرامی اسلام بودم، با اهل‌بیت بودم
 چهارشنبه ١١ اسفند ١٣٩٥ - تعداد نظرات : ٠

فقه تربیتی حجت الاسلام والمسلمین اعرافی؛ قسمت نوزدهم
نکته دیگری که در فصل دوم باقی‌مانده است این است که همان‌طور که امربه‌معروف گاهی واجب یا مستحب است و گاهی حرام، در مواردی نیز به کراهت متصف می‌شود و این اتصاف در مواردی است که امربه‌معروف و نهی از منکر به‌عنوان اولی مستحب باشد ...
 چهارشنبه ٤ اسفند ١٣٩٥ - تعداد نظرات : ٠

درس سیره تربیتی انبیاء در قران کریم؛ آیت الله عابدینی/ قسمت هجدهم
در ادامه بحث حضرت نوح‌(ع) به اینجا رسیدیم که «وَ يَصْنَعُ‏ الْفُلْك‏» (هود/38) شروع به ساختن کشتی کرد. «وَ كُلَّما مَرَّ عَلَيْهِ» در جای عمومی شروع به ساختن کرد و خود این کشتی ساختن در ملاء عام خودش یک تنذیری برای قوم بود که اگر کسی باز اهل هدایت هست، هدایت شود.
 چهارشنبه ٤ اسفند ١٣٩٥ - تعداد نظرات : ٠

فقه تربیتی حجت الاسلام والمسلمین اعرافی؛ قسمت هجدهم
بحث دیگری که در مبحث امربه‌معروف و نهی از منکر وجود دارد این است که آیا مکلف و مخاطب در تکلیف امربه‌معروف و نهی از منکر، مکلف و مخاطب واحد می‌باشد یا اینکه مخاطب و مکلف‌های متعدد می‌باشد؟
 چهارشنبه ٢٧ بهمن ١٣٩٥ - تعداد نظرات : ٠

درس سیره تربیتی انبیاء در قران کریم؛ آیت الله عابدینی/ قسمت هفدهم
بحثی که در جلسه گذشته در خدمتش بودیم، طبق آنچه روایات فرموده بودند، بحث خالص سازی و تمحیض بین کفار و مؤمنین بود .
 چهارشنبه ٢٧ بهمن ١٣٩٥ - تعداد نظرات : ٠

فقه تربیتی حجت الاسلام والمسلمین اعرافی؛ قسمت هفدهم
واجبات گاهی واجبات جوارحیه هستند و گاهی واجبات جوانحی و گاهی نیز حالتی مرکب از این دو می‌باشند. به نظر ما همان‌طور که افعال جوارحی مشمول احکام خمسه قرار می‌گیرند
 سه شنبه ١٩ بهمن ١٣٩٥ - تعداد نظرات : ٠

درس سیره تربیتی انبیاء در قران کریم؛ آیت الله عابدینی/ قسمت شانزدهم
چرا من زودتر از این عذابم را نازل نکردم و نجاتم را برای اهل ایمان قرار ندادم؟ چرا امروز برای ما می‌تواند عبرت زا باشد؟ می‌فرماید: اگر من قبل از این کفار را نابود کرده بودم و باقی گذاشته بودم کسانی را که اینها متزلزل بودند، اما بین مؤمنین بودند، کسانی که بعداً مرتد شدند اما در این اطلاعات جدا شدند
 سه شنبه ١٩ بهمن ١٣٩٥ - تعداد نظرات : ٠

فقه تربیتی حجت الاسلام والمسلمین اعرافی؛ قسمت شانزدهم
یازدهمین مطلبی که در بحث کیفیت حکم امربه‌معروف و نهی منکر موردبحث واقع شد، این بود که ترک امربه‌معروف و نهی از منکر، از کبائر است و یا از صغائر است؛
 چهارشنبه ١٣ بهمن ١٣٩٥ - تعداد نظرات : ٠

درس سیره تربیتی انبیاء در قران کریم؛ آیت الله عابدینی/ قسمت پانزدهم
آخرین نکته که جلسه گذشته عرض کردیم این بود که انکار و تکذیب راه انسان را به سوی حقیقت می‌بندد. دیگر امکان بهره‌مند شدن نیست. لذا تکذیب کردن مثل تصدیق کردن دلیل می‌خواهد.
 چهارشنبه ١٣ بهمن ١٣٩٥ - تعداد نظرات : ٠

2 3 4 5 6 7 8 9 10 صفحه بعدی >>