درس تربیت در محیط خانوادگی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی تهرانی، قسمت سوم
یک بحث دیگری هم هست که من فقط تذکر می‌دهم و آن اینکه روش در تربیت، جدای از اصلِ تربیت است. او را باید تربیت کنی ولی نه با الفاظ خشن و امثال این‌ها. بلکه باید او را به شوق بیاوری، که این‌ها روش تربیتی است. باید میان اصلِ تربیت و روشِ تربیت، جداسازی بکنیم.
 سه شنبه ٩ خرداد ١٣٩٦ - تعداد نظرات : ٠

درس آیات سیاسی و اجتماعی آیت‌الله علم الهدی، قسمت سوم
خداوند متعال در آیه 113 و 114 سوره مبارکه آل عمران امت قائمه را توصیف می‌کند و می‌فرماید: لَيْسُوا سَواءً مِنْ أَهْلِ الْكِتابِ ، اهل کتاب که عبارتند از یهود و نصارا همه آنها یکسان نیستند بعضی از اینها امت قائمه هستند و امت قائمه چند خصوصیت دارد
 دوشنبه ٨ خرداد ١٣٩٦ - تعداد نظرات : ٠

درس سیره تربیتی انبیاء در قران کریم؛ آیت الله عابدینی/ قسمت سوم/سری دوم
بحث ما به اینجا رسید که نوح(ع) سوار کشتی شد و این کشتی به امر الهی «بِسْمِ اللَّهِ مَجْراها وَ مُرْساها» (هود/41) بعد از باریدن باران شدید و جوشش چشمه‌ها از زمین حرکت کرد. این کشتی جاماندگانی داشت
 پنج شنبه ٤ خرداد ١٣٩٦ - تعداد نظرات : ٠

درس آیات سیاسی و اجتماعی آیت‌الله علم الهدی، قسمت دوم
بحث ما در تفسیر آیات سیاسی قرآن درباره اقسام امت بود. عرض شد که در قرآن کریم 5 قسم امت مطرح‌شده است. امت وسط، امت مسلمه، خیر امت (امت برتر)، امت قائمه و امت مقتصدِ.در مورد امت وسط و امت مسلمه آیات را بحث کردیم و بحث امروز ما در مورد امت برتر (خیر امت) است.
 دوشنبه ١٨ ارديبهشت ١٣٩٦ - تعداد نظرات : ٠

درس تربیت در محیط خانوادگی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی تهرانی، قسمت دوم
وقتی بچه به سن سه‌سالگی رسید یعنی دو سالش تمام شد، می‌خواست وارد سه سال بشود و معمولاً بچه زبان‌باز می‌کند که می‌تواند کلمات را بگیرد و ادا کند کلمۀ توحید را بگو و هفت بار هم بگو.
 دوشنبه ١٨ ارديبهشت ١٣٩٦ - تعداد نظرات : ٠

درس سیره تربیتی انبیاء در قران کریم؛ آیت الله عابدینی/ قسمت دوم/سری دوم
کشتی وقتی حرکت کرد، مدتی که باید درنگ می‌کردند، ماندند و این کشتی خودش مأموریت داشت. نوح این کشتی را آزاد گذاشته بود که تحت اراده الهی هرجا خواست برود. «کانت مأموره» حرف بسیار زیبایی است
 دوشنبه ١٨ ارديبهشت ١٣٩٦ - تعداد نظرات : ٠

درس آیات سیاسی و اجتماعی آیت‌الله علم الهدی، قسمت اول
بحث ما در مورد امت، به‌عنوان ساختار اجتماعی جامعه دینی در قرآن بود؛ و گفتیم که در قرآن امت به 5 عنوان معرفی‌شده که بنا شد که آیاتی که مربوط به این 5 قسم است موردبحث قرار دهیم و تفسیر آن را ازنظر ارتباط با مسائل سیاسی جامعه دینی عرض کنیم
 دوشنبه ٤ ارديبهشت ١٣٩٦ - تعداد نظرات : ٠

درس تربیت در محیط خانوادگی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی تهرانی، قسمت اول
این بحثی است که شدیداً مورداحتیاج است، خصوصاً برای جامعه متدینین و نقشی اساسی دارد که می‌توان گفت بسیاری از مفاسد بر محور کمرنگ شدن همین غیرت است. در باب غیرت عرض کردم، غیرت حالتی است مربوط به روح
 دوشنبه ٤ ارديبهشت ١٣٩٦ - تعداد نظرات : ٠

درس سیره تربیتی انبیاء در قران کریم؛ آیت الله عابدینی/ قسمت اول/سری دوم
در بهشت اراده انسان انجام می‌شود. هرچه اراده می‌کند در آنجا محقق است. نامه نوشته می‌شود. از حی قیوم لا یموت، به حی قیومی که نمی‌میرد. موضوع چیست؟ موضوع این است که من تا به حال به گونه‌ای بودم «إِذا أَرادَ شَيْئاً أَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ‏ فَيَكُون‏» (یس/82) تو در اینجا به گونه‌ای می‌شوی که هر چیزی می‌خواهی می‌شود.
 دوشنبه ٤ ارديبهشت ١٣٩٦ - تعداد نظرات : ٠

فقه تربیتی حجت الاسلام والمسلمین اعرافی؛ قسمت بیستم
بحث در شروط آمر و ناهی می‌باشد. در جلسه قبل در مورد شرطیت اسلام در آمر و ناهی بحث شد. بحث دوم در شروط آمر و ناهی در مورد وجود شروط عامه تکلیف یعنی بلوغ، عقل و استطاعت در آمر و ناهی می‌باشد
 چهارشنبه ١١ اسفند ١٣٩٥ - تعداد نظرات : ٠

2 3 4 5 6 7 8 9 10 صفحه بعدی >>